אימונונים

האימונון שמתפרסם מדי חודש נולד מתוך רצון להעניק לכל מי שמעוניין טעימה מעולם האימון בכלל ומעולם האימון ההורי בפרט.
כל אימונון מתמקד בסוגיה שונה ומטרתו לעורר שאלות ולאפשר בדיקה של כל אחת ואחד עם עצמו.
אתם מוזמנים להגיב ולאתגר אותי בבקשות לנושאים לאימונונים עתידיים.



אימונון מס' 31 - חוגים, זמן פנוי וצרכנות נבונה

תחילת שנת הלימודים והתרגשות רבה מציפה את כולנו, אבל לא רק...... עם פתיחת השנה אנו נחשפים מדי שנה למתקפת שיווק נמרץ של חוגים עבור ילדינו. מה לא מציעים לנו עבור ילדינו האוהבים? חוגי ספורט, ריקוד, מדעים, מחשבים, שפות, משחקי חשיבה, יצירה, נגינה, וטרינריה, לוליינות, גננות, בישול, שכחתי משהו? שפע החוגים שמוצע לנו מבלבל, מסקרן וכצרכנים מיומנים והורים מסורים אנחנו רצים לרשום את הילדים לחוגים רבים ואיכותיים,והרי, כל המרבה הרי זה משובח. האומנם?
למאמר מלא >>

אימונון מס' 30 - מבוגר משפיע

לאחרונה יותר מהכל נראה לי שהילדים שלנו (בכל גיל) זקוקים שיהיה לצידם מבוגר משפיע (כמובן לטובה). מה קורה פה? בשבועות האחרונים פרשה רודפת פרשה וכל אחת מזעזעת מקודמתה. אנחנו שומעים על מקרים שמסעירים ומטילים עלינו אימה. חשד לאונס של בת 11 על ידי 4 נערים בני 11-14, בריחה של ילדה בת 14 מהבית, גניבה ומכירת בחינת מגן בלשון על ידי תלמידים תיכון הנחשב יוקרתי וסמנכ"ל בחברת הייטק שחשוד בפדופיליה. אצל רבים מאתנו רווחת התחושה שמשהו לא טוב קורה לנו בחברה הישראלית ונראה לי שחלק מהתחושה הזו נעוץ בין היתר בכך שלבני הנוער, לילדים שלנו, חסרות דמויות חיוביות משפיעות.
למאמר מלא >>

אימונון מס' 29 - מה שלומי?

אימונון מס' 28 - מי שווה יותר?

"תראי את הציור היפה של אורי, למה את לא מציירת ככה?!", "אחותך תמיד מסדרת את החדר!", "כולם מגיעים בזמן לארוחת ערב ורק את מאחרת!", "איך שאח שלו הצליח בלימודים והוא פשוט ילד אחר לגמרי....." יש לנו נטייה להשוות בתחומים רבים בחיים. כשאנחנו מתכננים חופשה אנחנו משווים מחירים של מלונות, כשאנחנו נזקקים לאיש מקצוע אנחנו משווים את המקצועיות והניסיון, כשאנחנו מחפשים גן או בית ספר אנחנו משווים באג'נדה החינוכית, בין הצוותים, גודל הכיתות ועוד, אנחנו משווים גובה, כמות משקעים ובעצם מה לא?
למאמר מלא >>

אימונון מס' 27 - "לכולם מרשים"!

אין הורה שלא נתקל לפחות פעם אחת בטיעון: "אבל, לכולם מרשים"! בואו נודה שמדובר בקלף מנצח או לפחות באחד שטורף את הקלפים ולו לרגע. זהו משפט חוצה גבולות גיל והוא נשלף על ידי ילדים מגילאי הגן ועד לתלמידי תיכון ואפילו מעבר. לרוב ילדנו שולפים אותו בשלב מתקדם של ויכוח בו הם רוצים להשיג את מבוקשם שיכול להיות ממתק נוסף, ויכוח על שעת חזרה הביתה, אירוח של מסיבת פיג'מות לכל הכיתה, הרשמה לשבעה חוגים, לקנות מותג יקר, לצאת לבלות במועדון, לקחת את הרכב ועוד. אז מה, באמת לכולם מרשים? ואם כן האם זה משנה?
למאמר מלא >>

אימונון מס' 26 - טייס אוטומטי

מי לא מכיר את הטייס האוטומטי? עם החזרה לשגרה אחרי חופשת קיץ וחופשות החגים החלטתי לייחד הפעם את האימונון לטייס האוטומטי, שמצוי בכל אחד ואחת מאתנו. אותו מנגנון שעם זיהוי מצבים מוכרים ניכנס לפעולה באופן עצמאי. לעיתים הוא נחלץ לסייע לנו לבצע קיצורי דרך, לאפשר לנו לפעול בלי להשקיע מאמץ, ובפעמים אחרות הוא צץ וגורם לנו להגיב על אירועים ומצבים, בלי באמת לחשוב אם התגובה האוטומטית היא זו שמתאימה לאירוע. – והרי בינינו ברור, שפעמים רבות אותה פעולה לא זו בלבד שהיא אינה מתאימה כלל, אלא שלעיתים היא גורמת לתוצאות הפוכות לחלוטין מאלה שייחלנו להן. המנגנון של הטייס האוטומטי מופעל בפעולות יומיומיות, בעבודה, בזוגיות, עם חברים, בנהיגה וגם בתפקידנו כהורים.
למאמר מלא >>

אימונון מס' 25 - מעברים וחזרה לשגרה

הספרים והמחברות עטופים, התלבושת האחידה מוכנה (למי שיש) וההבנה שאוטוטו זה עומד לקרות מחלחלת לתודעה – שנת הלימודים תשע"ב עומדת להתחיל. זהו, הגיע הקץ לחופשת הקיץ הארוכה! אני פוגשת הורים שסופרים את השעות ונושמים לרווחה לקראת תחילת השנה ואילו אחרים מצרים על החזרה למסגרת ואף מעידים שהיו מעדיפים ליהנות עוד קצת מתחושת החופש. למרות השוני בהרגשה, כולנו כהורים צריכים להיות מודעים ורגישים, כי השבוע עומד להתרחש שינוי בחיי היומיום של כולנו ועלינו להיערך למעבר של ילדנו בין החופש לחזרה למסגרת. (אתם מוזמנים לעיין בהרהור מס' 9 – בשנה הבאה)
למאמר מלא >>

אימונון מס' 24 - גם לנו (ההורים) מגיע חופש

אימונון מס' 23 - הכל אני יכול בחופש הגדול

אימונון מס' 22 - הילד הזה הוא (לא) אני

אימונון מס' 21 - על פינוק או מי אוהב אותך יותר ממני?

אימונון מס' 20 - תעודות, מבחן של מי?

בסוף כיתה ז' חזרתי הביתה גאה אוחזת בידי תעודה עם 8 טוב מאד ו- 4 טוב, שאחד מהם לא עלינו היה במתמטיקה. אבי שעיין בתעודה לא אמר מילה על הציונים הטובים ורק הפטיר: "למה במתמטיקה יש לך רק טוב"?! אני זוכרת את תחושת העלבון והכעס שגאו בי ואת ההחלטה שקבלתי: אני עוד הראה להם על זה שהם לא העריכו אותי, את מאמצי ואת התעודה שהבאתי.... ואכן התעודה של המחצית הראשונה של כיתה ח' שיקפה את הפגיעה והעלבון שחשתי ואת החלטתי. הציונים בתעודה היו נמוכים באופן ניכר.
למאמר מלא >>

אימונון מס' 19- משפטים ומה עומד מאחוריהם?

אימונון מס' 18- מה בין עידוד וחנוכה?

חג החנוכה ידוע גם כחג האור וזו הזדמנות נהדרת לחשוב יחד ולתרגל איך אנחנו משתמשים באור במשפחה. איך מכוונים את אלומת האור על החיובי במשפחה, על הדברים שאנחנו אוהבים בילדנו? איך מסיטים את הזרקור מאותם דברים שמפריעים לנו ושאנחנו מעירים עליהם שוב ושוב? מכירים את זה שאתם מעירים לבת שלכם מדי יום, או נדייק מדי כמה שעות על החדר המבולגן שלה, על הבגדים הזרוקים על הרצפה. נכנסים לחדר, רואים רק את הבלגן, מעירים שוב ושוב, מתווכחים, רבים ו....שום דבר לא קורה? ולפתע באחד הימים נחה רוח טובה על בתכם והיא מיוזמתה ראתה שמתלה הכביסה עמוס לעייפה וחזרתם מהעבודה ואתם מבחינים שהמתלה בגדים ריק, אבל לא אומרים מילה או במקרה הטוב, ממלמלים איזו תודה קטנה (כי זה ברור שיש לה זמן והיא יכולה לעזור בבית). מה הבת שלכם למדה מהתגובות שלכם?
למאמר מלא >>

אימונון מס' 17 - צריך ליהנות

צריך לסרק כינים, לעזור בשיעורים, לקחת לרופא, לקנות בגדים, ללכת ליום הורים, צריך לבשל, להכין כריכים, להסיע, לשחק עם הילד, צריך להקשיב, לרשום לחוגים, לאפות עוגה, ללכת לאירוע של הכיתה, צריך לכבס, למיין בגדים חורף – קיץ, לדבר עם המדריכים בצופים, צריך לנדנד לסדר את החדר ו......... הרשימה עדיין ארוכה ולעיתים התחושה שהיא אינסופית. כל כך הרבה מטלות שצריך לבצע ביומיום שקשורות לילדים, שאני שומעת לא פעם הורים אומרים ברגע של ווידוי, שהם נהנים מהילדים אחרי שהם שהשכיבו אותם לישון. אז הפעם אני רוצה להציע לכולנו לשנות את סדר העדיפויות ובראש הרשימה של המטלות שצריך לעשות נציב את "צריך ליהנות עם הילדים"
למאמר מלא >>

אימונון מס' 16 - "מסתבר שצדקת"

אימונון מס' 15 - תשליך בהורות

אימונון מס' 14 - חגים ואורחים

אימונון מס' 13 - "לא"!

אימונון מס' 12 - אמא! הוא מרביץ לי

אימונון מס' 11- מרתון והורות

אימונון מס' 10 - מטלות בבית

אימונון מס' 9 - דוגמה אישית

אימונון מס' 8 - אכזבה

אימונון מס' 7 - בקשת עזרה

אימונון מס' 4 - משעמם לי

אימונון מס' 6 - אחרי החגים

אימונון מס' 5 - אימון הורי

אימונון מס' 3 - ערכים

אימונון מס' 2 - השדונים

בחיי היומיום כולנו מכירים לאותם גורמים המעכבים אותנו, מחלישים אותנו ומקבעים אותנו באותו אזור הנוחות ומונעים מאתנו לפעול ולהצליח ביעדים שהצבנו. מכירים את הביטויים "אני לא יכול", "אין לי כוח", "אני לא מתאימה לזה", "אף אחד לא מבין אותי"? ביטויים אלה ואחרים הם דוגמאות לחשיבה מקובעת, שמונעת התקדמות ושומרת על סטאטוס קוו בחיינו. ואל תשכחו את המחיר, שאנחנו משלמים כשאנו נכנעים לאותו קול – את חוסר הסיפוק מחיינו, התסכול והכעס שיוצאים לעיתים על הסובבים אותנו.
למאמר מלא >>

אימונון מס' 1 - אזור הנוחות

הוסף תגובה