אימונון מס' 4 - משעמם לי

אוגוסט 2009

ה"אימונון" הנוכחי תופס את כולנו בימי הקיץ החמים והמהבילים ואם לא די בכך, במחצית החופש הגדול.

אני שומעת חברות ואמהות הבאות לאימון ומתלוננות "שאם במהלך השנה תפקדנו כטבחיות, כובסות, נהגות, מנקות, אוזן קשובה, נוסף לנו בימים אלה תפקיד נוסף – מפיקות אירועים ובילויים". הגדרת התפקיד כוללת הנעמת הזמן של ילדנו וכל זה במטרה אחת: לא לשמוע את המשפט:   "אמא, משעמם לי!!!!"

התפקיד החדש, המאתגר, משלב מיומנויות של זיהוי הצורך, חיפוש ומציאת רעיונות בילוי (כמובן שרצוי שתהיינה מספר חלופות), בדיקת הרעיונות, שיווקם לילדנו, הוצאתם לפועל (לרבות הסעה), מימונם וכמובן לקיחת אחריות מלאה על הצלחת האירוע והנאתו של הילד.

אולי זה המקום, רגע לעצור ולשוב לערב שיווק עסקי נשים, ל"אימונונים" הקודמים ובדומה לאימונים אותם אני עורכת עם מתאמנים, לזהות בראש ובראשונה את המטרה.

האם המטרה לא לשמוע בחודש הקרוב את המשפט: "אמא, משעמם לי!!!!" ?

או

האם המטרה להעביר את הזמן בנעימים עם ילדנו?

או

האם המטרה לאפשר לילדנו להתאמן בניהול הפנאי שלו, הבחירות שלו ולקיחת אחריות על כך?

או במילים אחרות,

האם המטרה שלנו לשנות פרשנות וכאשר הילד אומר בחדרו העמוס לעייפה במשחקים וצעצועים "אמא, משעמם לי!!!!" האם התכוון לומר "אמא, אני בוחר להשתעמם" ?

או

אולי זיהית מטרה אחרת ?

לאחר זיהוי המטרה, הגדרתה הבהירה והמדויקת והעלתה על הכתב, כל שנותר הוא לבחור את הנתיב, שיוביל להשגתה.

כל אחת מהמטרות יכולה להיות מושגת על ידי דרכי פעולה שונות ומגוונות, שכל אחת מכן תבחר מתוך מומחיותה לכל הדמויות והמשתנים הנוגעים להשגת המטרה.

ולסיום, המלצה על ספר חדש של הפסיכולוג עלי כ"ץ "אינטליגנציה אבהית". עלי כ"ץ מתמודד בספרו עם תפקיד האב במשפחה המודרנית תוך סיפורים אישיים מניסיונו כאב לשלושה ילדים וממטופלים שלו במהלך השנים. קריאת הספר קולחת ונותנת זווית מעניינת מאד לטעמי להורות של המאה 21.

אני רוצה לאחל לך, המשך חופשת קיץ מהנה!

                                                                                                                   בברכה,

                                                                                                                  קרני כהן

הוסף תגובה